یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۴۸:۱۵

تعمیرات اساسی اسکله‌های ۴ تا ۱۰ بندر انزلی آغاز شد

باشگاه خبری فراساحل: معاون فنی و مهندسی اداره‌کل بنادر و دریانوردی گیلان از آغاز تعمیرات اساسی اسکله‌های ۴ تا ۱۰ بندر انزلی خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل وبه نقل از ایسنا، مهدی نیکوکاراز آغاز به کار تعمیرات اساسی اسکله‌های بندرانزلی خبر داد و گفت: به‌منظور افزایش سطح ایمنی اسکله‌های ۴ تا ۱۰ بندرانزلی و لزوم بهسازی سازه‌ای اسکله‌های قدیم، این پروژه آغاز شده است. وی افزود: این پروژه با بهره‌گیری از دانش فنی متخصصان داخلی و با جذب بودجه سرمایه ای سازمان بنادر و دریانوردی با برآورد اولیه ۶۴ میلیارد ریال آغاز بکار کرد. نیکوکار با اشاره طرح تعمیرات اساسی اسکله های ۴ تا ۱۰ بندر انزلی و پیامدهای مثبت آن پس اتمام کار،خاطرنشان کرد: با تکمیل این پروژه، علاوه بر ایجاد اشتغال برای نیروهای بومی شهرستان، ایمنی و کارایی اسکله‌های بندری به سطح کیفی مطلوبی می رسند.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان هدف از اجرای این  طرح را افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع و زیر ساخت های موجود و نیز تحقق  اهداف سازمانی دانست و گفت: استهلاک ناشی از بهره برداری مداوم از تأسیسات موجود و تاثیر سوء آب دریا بر پایل های اسکله ها، شرایط جوی نامساعد و هزینه های بالای ساخت اسکله های جدید نسبت به تعمیرات اسکله‌های موجود از دلایل انجام تعمیرات اساسی در سازه ها، تأسیسات بندری و دریایی است که با اجرای این طرح، نگهداری و افزایش طول عمر سازه‌های موجود با صرف هزینه اندک صورت می‌پذیرد.

نیکوکار با بیان اینکه جلوگیری از فرسایش و افزایش طول عمر اسکله ها از بارز ترین ویژگی های این طرح بوده، تصریح کرد: افزایش طول عمر اسکله ها به میزان حداقل ۱۰ الی  ۱۵ سال و استفاده از روش های نوین تعمیراتی برای سازه های در مجاورت آب دریا با بهره گیری از جدیدترین دستگاه ها نظیر ژئورادار برای تشخیص حفرات ناشی از فرار مصالح و روش‌های نوین رنگ آمیزی شمع های فلزی، ازدیگرمزایای این طرح بشمار می رود. وی با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح از تیرماه سال جاری آغاز شده است، یادآور شد: مدت اجرای تعمیرات اساسی مذکور بر اسکله های بندری  یک سال شمسی بوده و مراحل اجرای آن آغاز شده است که با توجه به حساسیت های موجود سازه ای طرح،  امید است که ضمن حفظ تداوم عملیات تخلیه و بارگیری در اسکله های عملیاتی و عدم ایجاد خلل در روند عملیاتی بندر، تعمیرات مذکور در مدت معین شده به اتمام برسد.



  کد خبر : 5881
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :